Întrebări frecvente

[+] 1. Ce reprezintă în sine Internet MaxDSL de la Moldtelecom?
MaxDSL este un serviciu de transport date la viteze înalte prestat de Moldtelecom ce are la bază tehnologia ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line). Tehnologia ADSL asigură o conexiune permanentă la Internet, folosind ca mediu de transport linia telefonică a abonatului. Avantajul principal a tehnologiei oferă posibilitatea de a utiliza linia telefonică concomitent pentru apeluri telefonice şi navigare pe Internet.
 

 

[+] 2. Ce reprezintă în sine Internet MaxFiber de la Moldtelecom?
MaxFiber este serviciul de acces Internet prin intermediul fibrei optice oferit de Moldtelecom. Internet prin MaxFiber este cel mai rapid mediu de comunicaţie la distanţă care permite transfer de date la viteze foarte mari. La nivel mondial, cele mai importante reţele transnaţionale de transmisii de date utilizează ca suport fizic de comunicaţie fibra optică.
 

 

[+] 3. Unitatea de măsură a vitezei Internet
 

Denumire

 

Abreviere engleza

 

Valoarea

 
 

bit

 

bit (b)

 

0 sau 1

 
 

bait

 

Byte (B)

 

8 biti

 
 

kilobit

 

kbit (kb)

 

1024 biti

 
 

kilobait

 

KByte (KB)

 

1024 baiti

 
 

megabit

 

Mbit (Mb)

 

1024 kilobiti

 
 

megabait

 

MByte (MB)

 

1024 kilobaiti

 
 

gigabit

 

Gbit (Gb)

 

1024 megabiti

 
 

gigabait

 

GByte (GB)

 

1024 megabaiti

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[+] 4. Care este viteza maximă de transport date?
Serviciul MaxDSL
Viteza de transport date este de până la 20/1 Mbps download/upload şi este oferită în funcţie de parametrii tehnici ai liniei telefonice.

Serviciul MaxFiber

Viteza de transport date este de până la 100 Mbps download/upload acces resurse Internet şi până la 100 Mbps download/upload acces resurse MD-IX.

 

 

[+] 5. Cum pot verifica dacă blocul meu este conectat la MaxFiber?
Pentru a verifica posibilitatea de conectare la fibra optică MaxFiber accesează aici sau apelaţi 117 (apel gratuit) Servicul Suport Clienţi.
 

 

[+] 6. De ce depinde viteza reală de transmisie a datelor?
Viteza depinde de calitatea liniei pe care o ai (serviciul MaxDSL), de planul tarifar ales de tine şi de încărcarea serverului paginii web accesate.
 

 

[+] 7. Care sunt factorii care afectează viteza serviciului Internet?
Factorii principali care afectează viteza serviciului de Internet sunt:

- distanţa faţă de punctul de distribuţie Moldtelecom;

- lungimea şi calitatea cablului telefonic;

- tipul de conexiune dintre modem şi calculatorul tău (conexiunile Ethernet şi Wireless sunt mai rapide decât conexiunile USB);

- viteza individuală a paginilor web pe care le vizitaţi sau de pe care faceţi download (unele pagini au o viteză maximă de acces);

- partajarea conexiunii la Internet cu alte calculatoare;

- anumite programe din calculatorul Dvs. (ex. programe gen Spyware, P2P (torrent, edonkey, skype)), care pot ţine conexiunea ocupată.

Odată setată viteza conexiunii de Internet, aceasta ar trebui să rămână stabilă. Totuşi, aceasta poate varia dacă unul din factorii enumeraţi mai sus suferă schimbări semnificative.

 

 

[+] 8. Cum pot verifica viteza la Internet?
Viteza se poate de verificat în felul următor:

1. obligator de deconectat orice aplicaţie (programe) care utilizează Internet-ul (torrent-client, icq/skype/firewall/antivirus etc.);

2. de făcut download, concomitent (în acelaşi timp) a 3-5 file-ri de pe diferite site-ri servere (ex. www.microsoft.com, www.adobe.com, www.nvidia.com, etc.) cu ajutorul unui Download manager, verifică care este viteza totală.

 

 

[+] 9. Calitatea legăturii telefonice nu se va înrăutăţi după instalarea echipamentului MaxDSL?
Calitatea legăturii telefonice nu se va modifica şi va rămâne la fel de bună.
 

 

 

[+] 10. Care sunt cerinţele de funcţionare a servicului Internet pentru calculator?
Cerinţele minime pentru calculator sunt: 200 MHz CPU, 64 Mb RAM, placa de reţea cu interfaţa Ethernet 10Base-T (în cazul conectării prin cablu Ethernet) sau port USB (în cazul conectării prin porturi USB).
 

 

[+] 11. Cum ar trebui să îmi conectez modemul la calculator? Prin conexiunea Ethernet / Wireless sau prin conexiunea USB?
Moldtelecom recomandă să foloseşti conexiunea Ethernet / Wireless. Conexiunile prin USB pot restricţiona viteza de Internet pe care o ai până la 8 Mbps.
 

 

 

[+] 12. Care sunt avantajele conexiunii Ethernet / Wireless?
Modemurile care au conexiuni Ethernet sau Wireless îţi oferă avantaje în plus, comparativ cu modemurile care au conexiune USB:

- sunt mult mai simplu de utilizat (se reconectează automat în cazul în care conexiunea se întrerupe);

- oferă o stabilitate mai mare conexiunii de Internet;

- oferă posibilitatea utilizării Internetului consecutive pentru mai multe calculatoare;

- sunt simple pentru configurarea şi nu necesită instalarea driver-lor pe calculator;

- au sisteme de diagnosticare internă care fac posibilă rezolvarea deranjamentelor mult mai repede.

 

 

[+] 13. Îmi pot instala modemul înainte ca serviciul Internet să fie activat?
Desigur, poţi instala şi configura modemul înainte de a activa serviciul Internet, însă nu vei putea utiliza decât în momentul activării serviciului.
 

 

[+] 14. Care sunt condiţii de conectare la serviciu transport date de la Moldtelecom?

Condiţiile de conectare la MaxDSL le poţi vedea aici

Condiţiile de conectare la MaxFiber le poţi vedea aici

 

 

[+] 15. Planuri tarifare

Planurile tarifare MaxDSL

Planurile tarifare MaxFiber

 

 

[+] 16. Cum să conectez al 2 calculator?
În caz că modemul are un singur port, ai nevoie de un Router sau Switch (echipament adiţional).
 

 

[+] 17. Eu mă folosesc de serviciile de telefonie fixă ale unui alt operator, eu pot să mă conectez la Internet?

Nu. Conectarea la serviciul MaxDSL se face pe liniile de abonat ale S.A. Moldtelecom.

Da. Pentru serviciul MaxFiber. Conectarea la serviciul MaxFiber se efectuează printr-un cablu separat.

 

 

 

[+] 18. Va influenţa serviciul MaxDSL la factura mea pentru telefon?
Tu achiţi doar factura pentru serviciul MaxDSL, plata adiţională pentru convorbiri telefonice nu se percepe şi în cazul în care eşti conectat 24 din 24 de ore! Deci, conectarea la Internet se efectuează independent de legătura telefonică, astfel costurile nu se vor reflecta asupra facturii.
 

 

[+] 19. Ce este o adresă IP?
Adresa IP / IP Address (Internet Protocol Address) este un număr (un şir de cifre separate prin punct) utilizat de către toate echipamentele ce ţin de tehnologia informaţională: calculatoare desktop, notebook-uri, netbook-uri, imprimante, routere, modemuri etc. Adresele IP permit acestor echipamente să se identifice şi să comunice între ele, într-o reţea de calculatoare. Această adresă este alocată unui calculator de către un furnizor de servicii Internet ISP (Internet Service Provider).
 

 

[+] 20. Ce este o adresă IP Dinamică (Dynamic IP Address)?
Reprezintă o Adresă IP ce nu este statică şi se poate schimba oricând fiind destinată echipamentelor ce nu necesită conexiune permanentă la Internet/Reţea. Această adresă IP este alocată de către furnizorul de acces la Internet (ISP) sau de către un Server DHCP. Acest lucru este destinat unui număr mare de clienţi ce nu necesită să aibă aceeaşi adresă IP, din mai multe motive. Calculatorul tău va prelua automat o adresă IP când se conectează la reţeaua respectivă fără să fie nevoie să cunoşti detaliile reţelei respective privind configurarea.
 

 

[+] 21. Ce este o adresă IP Statică (Static IP Address)?
Este o adresa IP fixă ce nu se schimbă niciodată fiind destinată echipamentelor ce necesită conexiuni permanente la Internet/Reţea. Este în contrast cu o adresă IP dinamică ce se poate schimba oricând. Majoritatea furnizorilor de acces la Internet pot aloca o adresă IP statică sau un bloc de adrese statice pentru o taxă mică.
 

 

[+] 22. Ce este un firewall?
Firewall - "Zid de foc" sau "Paravan de protecţie". Un paravan de protecţie poate ţine la distanţă traficul Internet cu intenţii rele, de exemplu hackerii, viermii şi anumite tipuri de viruşi, înainte ca aceştia să pună probleme sistemului. În plus, un paravan de protecţie poate evita participarea computerului la un atac împotriva altora, fără cunoştinţa ta. Utilizarea unui paravan de protecţie este importantă în special dacă eşti conectat în permanenţă la Internet.

Un firewall este o aplicaţie sau un echipament hardware care monitorizează şi filtrează permanent transmisiile de date realizate între PC sau reţeaua locală şi Internet, în scopul implementării unei "politici" de filtrare. Această politică poate însemna:

- sunt identificaţi posibilii "musafiri" nepoftiţi, atacurile lor asupra PC-ului sau reţelei locale putând fi oprite;

- Controlul resurselor pe care le vor accesa utilizatorii locali.

O aplicaţie firewall NU poate:

- interzice importul/exportul de informaţii dăunătoare vehiculate ca urmare a acţiunii răutăcioase a unor utilizatori aparţinând spaţiului privat (ex: căsuţa poştală şi ataşamentele);

- interzice scurgerea de informaţii de pe alte căi care ocolesc firewall-ul (acces prin dial-up ce nu trece prin router);

- apăra reţeaua privată de utilizatorii ce folosesc sisteme fizice mobile de introducere a datelor în reţea (USB Stick, dischetă, CD, etc.);

- preveni manifestarea erorilor de proiectare ale aplicaţiilor ce realizează diverse servicii, precum şi punctele slabe ce decurg din exploatarea acestor greşeli.

 

 

[+] 23. Cum îmi setez calculatorul pentru a obţine automat o adresă IP de la modemul Moldtelecom?
Instrucţiuni pentru sistemele de operare Windows XP:

1. apasă pe meniul Start, selectează Settings, apoi selectează Control Panel, după care Network Connections;

2. apasă click cu butonul din dreapta al mouse-ului pe Local Area Connection şi apoi selectează Properties;

3. selectează opţiunea Internet Protocol (TCP/IP) de la finalul listei şi apoi apăsaţi pe Properties;

4. selectează Obtain an IP address automatically;

5. selectează Obtain DNS server address automatically;

6. apasă OK de două ori pentru a confirma setările.

 

 

 

[+] 24. Ce pot face dacă modemul meu este desincronizat (nu arde LED*-ul DSL (link))?
Dacă LED-ul DSL(link) este stins sau intermitent, înseamnă ca modemul tău este desincronizat.

- verifică mufele, cablurile şi tot ce înseamnă conexiuni fizice;

- fă un „restart” la modem.

* LED - indicator

 

 

[+] 25. De ce modemul se restartează de la sine?
Problema poate fi în alimentarea slabă de la reţeaua electrică (inclusiv salturile de tensiune). Totodată, din cauza tensiunii electrice slabe, modemul poate produce un zgomot neobişnuit. Se recomandă de a conecta modemul prin intermediul unui stabilizator (UPS).
 

 

[+] 26. Am reinstalat Sistemul de Operare (Windows) după care nu funcţionează Internet-ul. Ce să fac?
Verifică dacă sunt instalate driver-le pentru placă de reţea (Ethernet adapter) în meniul Device manager şi tot odată asigură-te dacă ea este conectată (în Network Connections).

Instrucţiuni pentru sistemele de operare Windows XP

Bridge:

1. apasă pe meniul Start, selectează Settings, apoi selectează Control Panel, după care Network Connections

2. apasă click cu butonul din dreapta al mouse-ului pe Local Area Connection şi apoi selectează Properties

3. selectează opţiunea Internet Protocol ( TCP/IP ) de la finalul listei şi apoi apasă pe Properties

4. selectează Obtain an IP address automatically

5. selectează Obtain DNS server address automatically

6. apasă OK de două ori pentru a confirma setările.

Router:

1. apasă pe meniul Start, selectează Settings, apoi Control Panel, după care Network Connections

2. apasă click cu butonul din dreapta al mouse-ului pe Local Area Connection şi apoi selectează Properties

3. selectează opţiunea Internet Protocol ( TCP/IP ) de la finalul listei şi apoi apasă pe Properties

4. selectează Use the following IP address, după care este necesar de indicat următoarele valori în tabelul de mai jos:

IP address: 192.168.1.2

Subnet mask: 255.255.255.0

Default gateway: 192.168.1.1 (192.168.1.254 pentru modemele Thomson SpeedTouch şi Billion)

Preferred DNS server: 172.27.137.10

Alternate DNS server: 172.27.137.20

5. apasă OK de două ori pentru a confirma setările.

 

 

 

[+] 27. Nu trece autorizarea pe pagina de start (Cisco Subscriber Edge Services Manager). Ce să fac?

- verifică starea contului pe adresa www.clients.moldtelecom.md

- verifică corectitudinea introducerii login-ului şi parolei.

(Important! Necesită să fie selectată limba Engleză (EN)).

 

 

 

[+] 28. Am o cruciuliţă roşie pe Local Area Connection (Network cable unplugged). Ce să fac?

Problema este de ordin fizic:

- verifică dacă modemul este conectat;

- verifică cablurile şi toate conexiunile fizice.

 

 

 

[+] 29. Mă retrimite des pe pagina de start (odată la 3-10 minute), pentru a trece autorizarea din nou. Din ce motiv?

- verifică dacă nu dispare *LED-ul DSL de pe modem (în cazul în care dispare, apelează Serviciul Suport Clienţi - 1181);

- în cazul în care Windows Firewall este conectat, intră în setările acestuia, apoi selectează Advanced, după ce selectezi Settings (ICMP), bifează Allow incoming echo request şi Allow incoming router request (1 şi 4 în tabel), după care apasă OK de două ori pentru a confirma setările.

* LED - indicator

 

 

 

[+] 30. Ce pot face dacă nu obţin adresă IP?

Restartează modemul, cât şi calculatorul. Important! Mai întâi modemul după care calculatorul.

 

 

[+] 31. De ce trebuie să folosesc Spliterul ADSL?

Spliterele ADSL separă semnalul analog vocal de semnalul digital de Internet. Dacă nu utilizezi aceste dispozitive este posibil să auzi zgomote atunci când utilizezi telefonul sau să ai întreruperi dese ale conexiunii la Internet.

 

 

[+] 32. Zgomot pe linia telefonică în timpul apelului. Ce să fac?

În cazul în care se identifică un zgomot în timpul apelului, verifică următoarele:

- spliterul să fie conectat corect, deoarece modemul ADSL poate interfera cu semnalul de voce;

- linia interioară să fie conectată corect, eventual asigură-te că priza telefonică este conectată corect şi nu este oxidată.

Pentru detalii referitor la conectarea spliterelor ADSL verifică ghidul modemului.

 

 

[+] 33. Am respectat toate recomandările, dar Internetul nu funcţionează.
Contactează Serviciul Suport Clienţi la numărul 1181.

 

 

[+] 34. Unde pot achita factura mea pentru Internet?

Alege una din modalităţile de plată mai comode pentru tine descrise aici.

 

 

[+] 35. Doresc suspendarea temporară a Internetului, cum procedez în cazul dat?

Abonaţii ce doresc sistarea temporară a serviciului Internet pe o perioadă de la 1 lună până la maxim 3 luni, o pot face prin depunerea în prealabil a unei cereri în centrele comerciale Moldtelecom.

Suspendarea temporară a serviciului se face pentru o taxă de 50 lei/lună (TVA inclus). Detalii aici.

 

 

[+] 36. Care sunt serviciile adiţionale prestate de MaxDSL
Lista serviciilor adiţionale este prezentată aici.
 

 

 

 

 

[+] 39. Nu am găsit răspunsul la întrebarea mea, cum să procedez?

În cazul în care nu găseşti aici un răspuns la întrebarea ta, contactează telefonic Serviciul Suport Clienţi la numărul 1181, disponibil zilnic 24/24, sau prin e-mail la adresa: monitoring@moldtelecom.md, 1181@moldtelecom.md

Dacă eşti abonat al unuia din serviciile Internet de la Moldtelecom, la adresarea către Serviciul Suport Clienţi, este necesar de indicat numărul tău de telefon sau numărul contului (ID).

 


despre companie   |   publicitate   |   cariera   |   calitatea serviciilor   |   sondaj   |   contacte   |   securitatea datelor   |   factura prin e-mail   |   fraude